Derfor bør I benytte Tiktok til at markedsføre jeres uddannelse!

Tiktok er på rekordtid vokset  i antal besøgende og er i dag en af verdens mest populære sociale medieplatforme. Derfor er det selvfølgelig oplagt at spørge, “Er platformen relevant at bruge for jer som uddannelsesudbyder?”.

Svaret er kort og godt.. “JA!”. Tiktok kan med dets over 1 milliard aktive månedlige brugere være med til, at tage eksponeringen af jeres indhold til det næste niveau.

Det er ikke for sent! Tøv ikke fordi i frygter at være for sent ude. I når det lige i tide til, at ride med på bølgen.

Fakta er, at mange organisationer herunder uddannelsesudbyder går glip af en stor mulighed, da Tiktok indeholder en lang række muligheder andre sociale medieplatforme ikke har. Læs i denne artikel om hvorfor i bør benytte TikTok til, at promovere jeres uddannelser i 2022 samt hvordan vi hos studentum.dk har mulighed for at hjælpe med eksponering af jeres indhold!

Sådan adskiller Tiktok sig fra andre sociale medier

Platformen tillader brugerne at skabe videoer på op til 3 minutter. I modsætning til de andre mest anvendte platforme såsom Facebook, LinkedIn, Instagram osv. der primært fokusere på, at dele billeder og fængende tekster er Tiktok`s omdrejningspunkt deling af videoer. På denne måde åbner platformen en hel ny mulighed for at kommunikere til jeres målgruppe. Undersøgelser viser, at en video i langt højere grad fanger interessen fra relevante besøgere sammenlignet med den klassiske deling af billeder og tekster på diverse sociale medieplatforme.

Indholdet på TikTok er baseret på adfærd – og ikke forbindelser – som på andre sociale medier. Algoritmen genererer konstant visninger af nyt, inspirerende indhold, både organisk og betalt, baseret på brugerens adfærdsmønstre direkte i appen. Denne tendens gør, at brugerrejsen på TikTok bliver mere relevant, personlig og privat. Ydermere kan man uden nogle følgere med det rette fængende og relevante indhold opnå̊ tusindvis af visninger/eksponering af jeres indhold.

Tiktok`s direkte indflydelse på brugernes købsrejser

Tiktok startede ud som en platform hvor omdrejningspunktet var musik, men har sidenhen udviklet sig til en app der iscenesætter millioner af trends med endeløse muligheder for kreativitet og indhold. Appen er baseret på en effektiv algoritme der muliggør for brugeren at blive eksponeret for indhold der er skræddersyet til interesser og ønsker. På denne måde er det let at målrette indhold der matcher målgruppen for jeres brand uden det kræver en masse forarbejde og research.

Læs mere om hvordan TikTok fungerer samt hvordan i kan benytte platformen til jeres fordel her:

Sådan benytter i TikTok!

Tiktok-retargeting gennem studentum.dk

Lyder dette interessant? Hos studentum.dk har vi gjort processen endnu lettere og tilbyder nu Tiktok-retargeting!!

Hvad er Tiktok-retargeting?

Først og fremmest er det vigtigt at understrege, at Tiktok spiller en kæmpe rolle i jeres målgruppes beslutningsproces og købsrejse. Her er blandt andet nogle nøgletal der understøtter hvorfor man bør ride med på bølgen og benytte Tiktok til, at nå ud til jeres målgruppe 👇

Netop nu tilbyder vi en mulighed for at brande jer gennem en af verdens hotteste platforme. Hos studentum.dk har vi med et årligt antal besøgende på omkring 1.2 millioner et unikt indblik i uddannelsesbranchen og en indsigt i hvilke individer der er aktivt uddannelsessøgende. Vi har derfor aktuel data omkring jeres målgruppe og kan sporre hvem der har en interesse indenfor jeres uddannelseskategori.

Lad os hjælpe dig!?

Det kan være svært at komme igang med TikTok annocering selv, lad os hjælpe dig/jer?! Vi hos studentum.dk som er en del af Keystone Education Group har en enterprise account bag os og har derfor allerede nu mulighed for at hjælpe jer godt i gang.

Med vores nye spændende tjenester kan i via TikTok-retargeting nå ud til de relevante personer der enten har vist interesse for jeres uddannelse eller har søgt på en lignende uddannelseskategori gennem vores hjemmeside.

Det er en oplagt måde at være såkaldt top-of-mind og fange opmærksomheden for jeres målgruppe gennem relevant og spændende promovering på Tiktok. Når man benytter retargeting viser statistik fra Tiktok at succesraten bliver forbedret med op til 400% som følge af, at man lettere kan specificere og nå ud til den relevante individer med en konkret og nuværende interesse. Vores grafiske designere og marketing eksperter vil skræddersy indholdet til jeres kampagne baseret på hvem i er samt jeres specifikke målgruppe.

Lyder dette interessant? Tøv endeligt ikke med at kontakte os her:

Kontakt os!