Mystery Shopper resultater 2020

I midten af september måned afholdte vi en Mystery Shopper øvelse her på Studentum.dk. Det gjorde vi for at teste vores system og for at give jer - vores udbydere/skoler - en bedre forståelse for, hvordan vores system fungerer med forespørgsler. Praktsik talt, sendte vi en forespørgsel ud til tilfældige kurser på udbydernes sider med en anmodning om mere information om kurset ligesom en almindelig bruger ville. Herefter tikkede responserne ind, og vi noterede jeres responstider og kommunikationskanal.

Vi vil skabe skabe den bedste brugeroplevelse

Vi er i konstant udvikling og bestræber os på at give den bedste oplevelse for både vores brugere og vores udbydere. Derfor har hensigten med denne øvelse været at forbedre oplevelsen for både besøgende på siden, men samtidig at gøre udbydere opmærksom på de måder vores brugere benytter sig af platformen på og hvad de forventer af den.

Hos studentum.dk tror vi på, at de bedste uddannelsesudbydere/skoler rækker personligt ud til potentielle kursister og elever, der leder efter en uddannelse eller kursus.

Hvad forventer vores besøgende?

Vores brugerundersøgelser viser, at kursister værdsætter en hurtig responstid, og de fleste vil helst svares på samme dag, som de har lavet forespørgslen. Folk sidder typisk og vil have information med det samme så de kan tage en beslutning. (Brugere sender oftest flere forespørgsler ud til forskellige udbydere, så det gælder om at vende tilbage h.m. og med en venlig og imødekommende tone, så er der en stor chance jeres kursus bliver valgt frem for en konkurrents)

Resultaterne af brugerundersøgelsen:

Mystery Shopper øvelsen - Detajlerne:

• 146 kunder blev kontaktet.
  • Alle henvendelser blev sendt om morgenen eller tidligt på eftermiddagen.
  • Alle udbyderne modtog en anmodning om information på et af deres kursus samt et telefonnummer og e-mail hvor de blev bedt om at tage kontakt for at få give mere information.
  • Auto-svar mails blev ikke regnet med i svarene. Efterfølgende opkald og e-mails blev noteret som et respons.

Vi takker jer alle for at tage positivt imod øvelsen og håber, at vores undersøgelse har givet indsigt. Vi værdsætter jer som kunder og bestræber os konstant på at forbedre vores service og tjenester.

Hvilket udbydere er mest opmærksomme på deres forespørgsler?

De følgende udbydere er i vores Top 10 udbydere i alfabetisk rækkefølge. Disse udbydere var gode til at række ud personligt via enten telefon eller mail til potentielle kursister/elever.