Hos studentum.dk har vi skudt 2025 i gang med vores årlige Mystery Shopper øvelse, hvor vi giver jer, vores skoler/udbydere, en dybere indsigt i, hvordan vores system fungerer i forhold til forespørgsler.
I undersøgelsen har vi systematisk sendt forespørgsler ud til tilfældige uddannelser på skolernes sider, hvor vi har bedt om yderligere information - på samme måde, som en almindelig bruger på studentum.dk ville gøre.
Vi har efterfølgende registreret responstider og kommunikationskanaler. I undersøgelsen har vi vægtet responstider fra email og opkald lige højt. Vi gør opmærksom på, at autosvar ikke er blevet inkluderet i vurderingen af responstiderne i undersøgelsen.
Vi bestræber os på at levere den bedst mulige brugeroplevelse
Hos studentum.dk er vores primære mål at levere en indbydende og tilpasset brugeroplevelse. Vi tror samtidig på, at de bedste uddannelsesudbydere er dem, der engagerer sig, og tager sig tid til at vende hurtigt og personligt retur ved spørgsmål fra potentielle studerende.
Dette års brugerundersøgelser viser, at kommende studerende værdsætter en hurtig respons. De foretrækker faktisk helst at modtage et svar inden for to dage efter at have henvendt sig til skolen.
For at imødekomme brugernes forventninger om hurtig og personlig kommunikation er det essentielt at reagere effektivt på deres henvendelser, enten via e-mail eller telefon. Denne direkte og individuelle tilgang øger sandsynligheden for, at jeres uddannelsesmuligheder vælges over konkurrenternes.
Essensen af Mystery Shopper øvelsen
Under øvelsen testede vi vores system for at give jer, vores skoler, en dybere indsigt i dets funktionalitet. Vi udsendte en testforespørgsel til tilfældigt udvalgte uddannelser hos vores skoler gennem henvendelsesformularen på studentum.dk, på samme måde, som en almindelig bruger ville gøre. Derefter modtog vi jeres svar, og vi registrerede jeres responstider samt kommunikationskanaler.
Ligesom tidligere år vil skoler og uddannelsesudbydere, der kan svare inden for 24 timer, blive tildelt et badge på deres profiler som et symbol på deres fremragende studievejledning og deres engagement i at hjælpe kommende studerende med at finde deres drømmeuddannelse.
Derudover bliver skoler og uddannelsesudbydere, der har udmærket sig ved deres ekstraordinært hurtige responstid, belønnet med et særligt "Top 10" badge, som en anerkendelse af deres imponerende effektive responstid.
Årets badges ser således ud:
Hvad forventer vores besøgende?
Som vi nævnte indledende i denne artikel, indikerer vores brugerundersøgelser, at potentielle elever og studerende værdsætter hurtig respons på deres henvendelse.
Størstedelen af vores adspurgte besøgende foretrækker at modtage et svar inden for to dage efter at have sendt en forespørgsel. Et effektivt svar fra jer som skole er derfor essentielt, da de studerende søger øjeblikkelig information for at kunne træffe hurtige beslutninger.
For at forbedre chancerne for, at brugere vælger jeres uddannelse blandt andre tilbud, er det dermed vigtigt at reagere hurtigt og venligt på deres henvendelser. Ved at gøre dette øges sandsynligheden for, at de studerende vil vælge jeres uddannelse fremfor andre lignende uddannelser på markedet.
Top 10 i 2025: Hvilke skoler er mest opmærksomme på deres henvendelser?
Nedenstående skoler og uddannelsesudbydere er udvalgt som vores Top 10 for 2025 og er præsenteret i alfabetisk rækkefølge.
Disse skoler/uddannelsesudbydere skiller sig ud ved deres enestående evne til at engagere potentielle studerende gennem effektiv kommunikation via email eller telefonisk.
- Body SDS
- Center Air Pilot Academy
- Dansk Indretningsuddannelse
- Enghave & Hund
- Erhvervsakademi SydVest
- EuroStudy
- Nordic Tech Institute
- Odder Højskole
- Paul Petersens Idrætsinstitut
- Social- og Sundhedsskolen Fyn
Mystery Shopper 2025: Detaljer om årets øvelse
- Undersøgelsen blev gennemført blandt 43 skoler
- Alle henvendelser blev sendt mellem den 21. januar og den 23. januar 2025 inden for normal arbejdstid.
- Alle skoler modtog en anmodning om information på en af deres uddannelser, der havde en henvendelsesformular, hvor vores mystery shopper efterlod en henvendelse med et telefonnummer og en e-mail, hvor de blev bedt om at tage kontakt for at få give mere information.
- Auto-svar mails blev ikke regnet med i svarene. Efterfølgende opkald og mails blev noteret som et respons.
- Tiden for respons blev noteret ved modtagelse af det første personale opkald eller email, som vores mystery shopper modtog.
- Alle skoler, der har besvaret vores Mystery Shopper henvendelse inden for 24 timer, bliver belønnet med et badge, der anerkender deres "Fremragende Studievejledning".
Tak for jeres støtte og positive tilbagemeldinger på øvelsen. Vi værdsætter vores samarbejde og arbejder konstant på at levere den bedste service, til fordel for både jer og vores brugere.