Har I styr på jeres målgruppe?

Effektiv og succesfuld kommunikation og markedsføring kræver, at I har helt styr på jeres målgruppe og er skarpe på, hvem I ønsker at henvende jer til.

Har I helt styr på jeres målgruppe, og hvem det er, der søger jeres uddannelse? For at lave effektiv kommunikation, kræver det, at man ved ikke bare ved, hvad man gerne vil kommunikere, men også til hvem, hvor og hvornår.

På Studentum.dk har vi altid et øje på, hvem der rent faktisk bruger vores service på siden. Den viden vil vi gerne dele med jer. For hvem er det egentlig der søger på Studentum.dk? Lad os tage et kig ind i tallene fra 2018.

Basisviden om målgruppen

Ikke overraskende har Studentum.dk den største koncentration af besøgende fra Danmark, og fra en dansktalende browser. Vores besøgere kommer primært fra Hovedstaden, hvor 47% af de besøgende kommer fra, men også Region Midtjylland og Region Syddanmark er godt repræsenteret med over 100.000 besøgende i 2018.

Derudover er 66% kvinder, og 33% mænd. Vores absolut største aldersgruppe er de 25-34 årige, som er 29% af vores besøgende, den næste gruppe er de 18-24 årige, som står for 26% af besøgende.

Målgruppens interesser

Interessen blandt unge uddannelsessøgende er mange og brede, derfor kan det være svært at få sig et overblik over, hvad det egentlig er man skal slå på i sin markedsføring. Det seneste år har vi set en top 10 inden for uddannelsesinteresse der ser således ud:

Vil I længere ind under huden på jeres målgruppe? Tag kontakt til os i dag, og hør mere om, hvem det er I rammer gennem vores platform.