Sådan håndterer I jeres henvendelser bedst

På studentum.dk foretog vi en undersøgelse i løbet af september, hvor vi spurgte vores besøgende om to spørgsmål: Hvornår og hvordan de forventer at blive kontaktet, efter de har sendt en henvendelse? Du kan læse mere om undersøgelsen her.

Over 66% af vores besøgende svarede, at de gerne vil kontaktes inden for én dag eller mindre. Det viser, at et overvejende flertal af vores besøgende gerne vil have, at vores skoler/udbydere rækker ud til dem hurtigst muligt.

Dette giver rigtig god mening, da mange af vores besøgende sender flere forespørgsler ud til forskellige udbydere, for at sammenligne indhold og struktur på uddannelserne. Derfor er det vigtigt at vende tilbage hurtigst mulig, og forsøge at besvare spørgsmålene så personligt som muligt, så de besøgende der skriver ind, føler de får en god service & behandling fra jer. Det øger chancen for at jeres uddannelse/kursus bliver valgt frem for en af konkurrenternes.

Jeg kan ikke nå at svare med det samme

Hvis du har en travl hverdag, og ikke kan nå at svare på dine henvendelser samme dag som du modtager dem, så har studentum.dk en simpel løsning på dette: Autosvar. Vores autosvar funktion findes inde i kundelogin, og kan sættes op til samtlige jeres uddannelser/kurser, eller enkelte efter jeres behov.

Sådan fungerer autosvar

Med autosvar har du muligheden for at skrive en kort mail, som afsenderen af henvendelsen modtager, efter han har sendt henvendelsen. Indholdet kan du selv redigere inde i kundelogin. Et godt tip er at inkludere nogle hyppigt stillede spørgsmål, et tlf nummer, hvis det haster, samt nogle oplysninger om kurset og jeres træffetider. I har også mulighed for at vedhæfte en PDF med fx. kursus- eller uddannelsesbeskrivelsen. Autosvar kan sættes op til at køre automatisk på alle henvendelser, eller over en bestemt tidsperiode, hvor I ved, at det bliver vanskeligt at kunne håndtere henvendelserne personligt, fx over sommerferien.

Telefonisk opfølgning

Et sidste tip er at følge op på dine henvendelser telefonisk kort efter du har modtaget henvendelsen. Det giver dig muligheden for at give et personligt touch, og bedre forstå personen der har skrevet til jer. Endvidere viser vores bruger feedback-undersøgelser at mange stadig overvejer at tilmelde sig 14 dage efter det rakte ud første gang. Kunderejsen kan sagtens være lang - og et ekstra touchpoint kan være med til at øge andelen af henvendelser, der ender med at blive til deltagere.

Hvis vedkommende ikke har skrevet andet end deres navn + tlf nummer i henvendelsen, kan det nogle gange være lidt svært at vide hvad de gerne vil høre om. Men ring alligevel til dem, for folk har ofte mere end et spørgsmål og vil gerne høre mere om jer som skole/udbyder. Se det som en mulighed for at vise engagement og for at skabe en relation med en potentiel kursist/elev.

Hvis du vil have mere information om at sætte autosvar op i kundelogin, så kan du book et møde med Justin på justin.origen@finduddannelse.dk og få en gennemgang af kundeloginnet.