Virtuel undervisning og events er kommet på mange skolers tanker siden nedlukningen i foråret 2020. For hvordan får man markedsført sig selv, når det ikke længere er muligt at holde åbent hus og fysiske messer?
Hos Educations Media Group har vi siden nedlukningen i foråret 2020 arbejdet med at få lavet virtual fairs for vores kunder, og vi ser en lang række fordele ved, netop at afholde virtuelle events i fremtiden. I første omgang: for overhovedet at kunne afholde noget.
Alternativet til digitale events er at aflyse, og vente til næste år. Men verden går jo ikke stå, og slet ikke de unges, og det er ikke alle, der bare kan vente til næste år. Vi ser at vores brugeres uddannelsesbehov er uændret, på trods af Corona. Faktisk oplever vi nogle af de højeste besøgstal på vores søgetjeneste nogensinde. Det betyder altså, at de uddannelsessøgende er derude - og de klar til jer.
Rigtig mange af vores kunder kan sagtens se fordelene ved at afholde virtuelle events - det gør det for eksempel muligt at kommunikere direkte med potentielle elever fra hele landet gennem både video og chat - og på en langt nemmere måde end ved de fysiske messer, fordi I kan skrive direkte til dem og dermed starte kommunikationen, ligesom det er et powerfyldt screeningsværktøj, der gør det muligt at præ-kvalificere besøgere ved hjælp af questionnaires, så de besøgende kun bliver præsenteret for de rigtige stande.
Det der kan holde mange tilbage er måske spørgsmålet: Gider de unge overhovedet digitale messer? Og hvad vil de egentlig gerne have?
Det har vi spurgt mere end 1300 potentielle studerende om i et internationalt survey. Læs med her, hvis du overvejer at være med i et virtuelt arrangement, og få indblik i, hvad der er vigtigt for de studerende at vide.
Er du interesseret i at høre mere om vores platform til virtuelle events? Så kontakt os her. Eller læs mere nederst på siden.
Den største bekymring vi møder blandt skoler er, hvorvidt de unge overhovedet gider at bruge tid på virtuelle events - og ja, det gider de! I undersøgelsen har vi spurgt unge fra både Asien, Afrika, Europa og Nordamerika, og størstedelen (hele 85%) har aldrig deltaget i en virtuel messe, men deres svar viser også, at de rigtig gerne vil. Dette antyder, at de nuværende forhold tvinger flere potentielle studerende til at søge informationer om studie online.
Selvom størstedelen af respondenterne aldrig har deltaget i en virtuel messe, så ved de præcis, hvad de gerne vil have ud af et sådan et type event: Dybdegående informationer om deres muligheder.
I undersøgelsen gav vi dem en lang række af muligheder, som de kunne håbe på at få ud af en virtuel messe, og spurgte hvad de søgte efter. Mere end 50% af deltagerne valgte alle mulighederne. Dette indikerer at potentielle studerende gerne vil have så meget information som muligt, når de møder skolerne.
Som skole bør I derfor have forberedt en fuld pakke af informationer, lige fra økonomi, detaljer om programmet, samt karriere og studieliv på skolen.
Hvis vi kigger mere regionalt, på de respondenter vi har fra Europa, vælger de samme top fire som resten af verden, men har dog “Studieliv og kultur” som nummer fem.
Den gode nyhed for alle skoler er, at potentielle studerende er ivrige efter at engagere sig og interagere med skoler på virtuelle messer. Mere end halvdelen af respondenterne har valgt følgende services og events, som de kunne være interesseret i på en virtuel messe:
De unges indikation og interesse i at bruge teknologi til at interagere med skolerne på en messe, bør altså udnyttes med den tilgængelige teknologi til at holde fx live webinars, chatbeskeder mv.
Som afholder af et virtuelt event, bør I også have en backup plan, hvis der er tekniske udfordringer, fx hvis internettet er langsomt. Her kan almindelige chat beskeder være at foretrække fremfor videochat.
Som det kan læses ovenfor, er der masser af muligheder for at generere leads via en virtuel messe, samtidig er fordelene ikke til at komme udenom. Med Corona som en fast del af vores hverdag, og med flere og flere skoler der - med god grund - frygter at investere både tid og ressourcer i fysiske events, der måske bliver aflyst, giver det god mening at kigge den digitale vej.
COVID-19 har fået os allesammen til at gentænke vores arbejde og traditioner - kan det gøres på en anden måde? Hos Educations Media Group, mener vi, at det kan det sagtens.
Vi tror på, at virtuelle events og arrangementer har en lys fremtid i møde. Hvorfor vi også har skabt vores egen platform, som skoler og uddannelsesudbydere kan bruge i markedsføringen af deres uddannelser og kurser.
Vi har opbygget en 3D platform i samarbejde med Lansera, hvor det er muligt at holde online messe. Noget der allerede nu har vist gode resultater i EMG-regi, med en conversion rate på op til 62%. Det viser os altså, at brugerne er sultne på uddannelse, og klar til at konvertere.
På vores platform, er det både muligt at læse om uddannelserne, komme i kontakt med skolerne via chat, høre oplæg der enten er pre-recorded eller live. Samtidig er det en fantastisk mulighed for at branding af virksomheden da logo og billeder er en stor del af de områder, uddannelserne har på platformen. Lidt ligesom, hvis det var en offline uddannelsesmesse.
Er du interesseret i at høre mere om dette? Så kontakt os her.
* Billedet øverst er af hele området, hvor vi afholder vores digitale messer, billedet herunder, er de båse, som brugerne har mulighed for at interagere med, hvis de har en interesse i uddannelsen.
Tag kontakt til os, hvis du har interesse i vores virtuelle events, eller bare vil høre mere om mulighederne hos os.