Sådan optimerer I jeres rekruttering af studerende

 

At deltage til messer og events er en god måde at profilere jer som en attraktiv uddannelsesinstitution for de studerende. Læs, hvordan I skal forberede jer her.

Til trods for, at de fleste marketingtiltag foregår online i dag, så er det vigtigt ikke at overse, hvor effektfuldt det fysiske møde kan være, når vi taler om rekruttering af nye studerende.

At deltage på forskellige messer og til events er nemlig en personlig og god oplevelse for den enkelte interesserede. Til eventet kan i både give dem indblik i, hvordan det er at studere på jeres institution, hvordan det sociale liv fungere og hvordan deres fremtidige jobmuligheder er.

Det kræver dog, at I investerer lidt tid og kræfter, når I beslutter jer for at deltage i sådanne messer og events. For, at I kan få det optimale ud af jeres kommende event, giver vi jer her vores bedste tips til rekruttering afpotentielle studerende.

 

Sådan forbereder I jer på jeres deltagelse

1. Begynd i god tid

2. Spred ordet om jeres tilstedeværelse til eventet

3. Investér i marketingtiltag op til jeres deltagelse

4. Fremhæv jeres unikke selling point

5. Samarbejd med andre udddannelsesinsitutioner, så I kan nå et større publikum

 

Sådan agerer i bedst til eventet

1. Engagér jer i hver enkelt besøgende og forsøg at opbygge en personlig relation

2. Notér navne på interesserede kandidater og sørg for at følge op på dem efterfølgende

3. Sørg for, at I tydeligt skildrer med, hvem I er

4. Få tidligere og nuværende studerende til at deltage som ambassadører for jer til eventet.