Sådan opdatere du din profil

Når det er tid til en ny semesterstart-periode er det altid en god ide, at tjekke sin profil.  Glem ikke at opdatere dine sider på studentum.dk, så du er klar, når din målgruppe begynder at søge efter uddannelser, der gerne skulle indeholde opdateret information.

Trafikken til studentum.dk er størst i begyndelsen af ​​året og i begyndelsen af ​​efteråret. For ikke at risikere at tabe nogle potentielle kursister, er det vigtigt, at dine uddannelser er opdateret med aktuelle startdatoer og anden nødvendig information i tide. Hvad kan være godt at tænke på, når man opdaterer sine sider inden et nyt semester?  Bliv klogere på dette gennem denne artikel!

1. Gennemgå dit uddannelsesudbud – mangler der et kursus?

Sørg for, at alle de kurser, du tilbyder, er opført på studentum.dk i tide, så brugerne kan begynde at lede. Hvis du har nye kurser, som endnu ikke er offentliggjort på vores site, er det på høje tid at lægge dem op nu.

2. Opdater dit indhold i rette tid

Gå ikke glip af potentielle deltagere, fordi du ikke har opdateret oplysningerne i dine eksisterende kurser. Sørg for at få det gjort, så snart du har sat datoen for dit kursusstart. Du kan gennemgå dette, når du opdaterer indholdet af dine allerede offentliggjorte kurser:

1. At Udannelserne har den rigtige pris
2. At Udannelserne har den rigtige startdato
3. At de steder, hvor uddannelserne udbydes, er listet og/eller hvis de gives eksternt
4. At billeder er aktuelle og i det korrekte format

Hvis du skal opdatere dine uddannelser i tide til et nyt semester, anbefaler vi, at du opdaterer senest i maj-juni. Skal du opdatere dine uddannelser inden foråret, er det godt at have opdateret uddannelserne allerede i november–december, inden ferien.

3. Tilpas indholdet til mobilen

Det lyder måske irrelevant, men 60 procent af vores brugere besøger studentum.dk via mobiltelefonen. For dem, der søger kurser på mobil, er det vigtigt, at uddannelsernes budskab er tydeligt, og at informationen er tydelig. På mobilskærmen opfattes teksten længere, end den gør på en computer. Sørg for at holde oplysningerne korte og præcise.

Undgå lange tekstmasser
Undgå tekst med versaler og fed, det gør det svært at læse
Lys teksten op med et eller to billeder og punktopstilling

4. Opdater dine autosvar

Et af de nemmeste trin til at opbygge tillid til en potentiel deltager er ved at tilpasse autosvaret. Forskning viser, at personalisering af e-mails øger tilliden til afsenderen og øger sandsynligheden for et fremtidigt køb. Ved at bruge den interesseredes navn og navnet på det uddannelsen, som personen er interesseret i, kan du starte et mere personligt forhold. På den måde viser du, at du ser personen, hvilket bidrager til øget tillid til dig som uddannelsesudbyder.

5. Følg op på henvendelserne

Des bedre du er til at følge op på dine henvendelser, des flere personer kan du konvertere til, at blive kommende kursister. Sørg derfor for, at det er den rette person, der modtager alle henvendelserne og hvis det ikke virker helt optimalt i dag – benyt lejligheden til at forbedre processen.

Kundeportalen er tilgængelig døgnet rundt

Gennem kundeportalen kan du til enhver tid logge ind og redigere dine kurser, se statistik, administrere anmeldelser og meget mere. Lær kundeportalen at kende, og du har fuld kontrol over samarbejdet med finduddannelse.dk

Ønsker du hjælp til at opdatere dit indhold er du også altid mere end velkommen til at kontakte os

🚀 Ekstra tips til dig, der vil øge din relevans

Nogle solide tips til, hvordan du kan forbedre dit indhold på studentum.dk, så det matcher brugernes søgninger og øger kvaliteten af ​​din markedsføring.

Brug en tydelig titel, der beskriver uddannelsen og dets indhold

Brug 1-2 relevante søgeord pr. uddannelse

Brug nøgleord i beskrivelsen og i titlen. Men husk at skrive til brugerne først og vores relevanssøgning derefter. Det er ikke søgemaskinen, der vil tage kurset i sidste ende.

Sørg for, at din præsentation både informerer og inspirerer

Lys teksten op med et billede

Bed tidligere deltagere om at gennemgå uddannelsen