I slutningen af januar til og med starten af februar afholdte vi en Mystery Shopper øvelse her på studentum.dk. Vi gør dette årligt for at give jer - vores udbydere/skoler - en bedre forståelse af, hvordan vores system fungerer med hensyn til forespørgsler. Praktisk talt sendte vi en forespørgsel ud til tilfældige kurser på udbydernes sider med en anmodning og mere information om kurset præcis som en almindelig bruger ville gøre det. Herefter tikkede det ind med svar, og vi noterede jeres responstider samt kommunikations kanal.
Vi vil skabe skabe den bedste brugeroplevelse
Hos studentum.dk tror vi på, at de bedste uddannelsesudbydere tager sig tid til at række personligt ud til potentielle kursister og chefer, der leder efter kompetenceudvikling til deres virksomhed. Vores brugerundersøgelser viser, at kursister værdsætter en hurtig responstid, og de fleste helst vil have svar indenfor 24 timer efter at de har lavet forespørgslen.
Brugerne sidder typisk og vil have information med det samme, så de kan tage en beslutning. (Brugere sender oftest flere forespørgsler ud til forskellige udbydere, så det gælder om at vende tilbage h.m. med en personlig mail eller opkald, så er der en stor chance for, at jeres kursus bliver valgt frem for en af konkurrenternes).
Selve øvelsen:
For at teste vores system og for at give jer, vores udbydere, en bedre forståelse for, hvordan vores system fungerer, sendte vi en test-forespørgsel ud til alle. Vi valgte tilfældige kurser og sendte et spørgsmål gennem henvendelsesformularen på samme måde, som vores almene bruger benytter siden. Herefter tikkede responserne ind, og vi noterede jeres responstider og kommunikationskanal.
Ligesom de forrige år har de udbydere med en svartid indenfor 24 timer fået et badge på deres profiler som et visuelt symbol på deres fremragende studievejledning. Dette års badge ser således ud:
Ydermere har de udbydere, der har udmærket sig ved at være exceptionelt hurtige, modtaget et top 10 badge, som anerkendelse af en imponerende hurtig responstid.
Badget for top 10 ser i år således ud:
Hvad forventer vores besøgende?
Vores brugerundersøgelser viser, at uddannelsessøgende værdsætter en hurtig responstid, og de fleste vil helst have et svar samme dag, som de har lavet forespørgslen. Folk sidder typisk og vil have information med det samme, så de kan tage en beslutning.
(Brugere sender oftest flere forespørgsler ud til forskellige udbydere, så det gælder om at vende tilbage hurtigst muligt, og med en venlig og imødekommende tone, så er der en stor chance for, at jeres uddannelse bliver valgt frem for en konkurrents.)
Resultaterne af brugerundersøgelsen:
Top 10: Hvilke udbydere er mest opmærksomme på deres forespørgsler?
De følgende udbydere er i vores Top 10 udbydere i alfabetisk rækkefølge. Disse udbydere var gode til at række ud personligt til potentielle kursister/elever, enten via telefon eller mail.
- Akademi Rosendalen
- Center Air Pilot Academy
- Kosmetologskolen CIDESCO
- Dansk Indretningsuddannelse
- EuroStudy
- Forsvaret
- Nordic Online Academy
- Odder Højskole
- RieRavn®– Etik og naturlig adfærd
- Tengbjerg Massørskole
Mystery Shopper øvelsen - Detaljerne:
- 48 udbydere blev kontaktet.
- Alle henvendelser blev sendt om morgenen eller ved frokosttid for at give alle en lige chance for at kunne vende tilbage.
- Alle udbyderne modtog en anmodning om information på et af deres kursus samt et telefonnummer og e-mail, hvor de blev bedt om at tage kontakt for at få give mere information.
- Auto-svar mails blev ikke regnet med i svarene. Efterfølgende opkald og e-mails blev noteret som et respons.
- Alle udbydere, der har besvaret vores Mystery Shopper henvendelse inden for en time, bliver belønnet med et badge, der anerkender deres "Fremragende Studievejledning".
Vi takker jer alle for at tage positivt imod øvelsen og håber, at vores undersøgelse har givet indsigt. Vi værdsætter jer som kunder og bestræber os konstant på at forbedre vores service og tjenester.