Mystery Shopper resultater 2021/2022

 

I starten af december måned afholdt vi vores Mystery Shopper øvelse her på studentum.dk.
Vi gør dette årligt for at give jer - vores udbydere/skoler - en bedre forståelse af, hvordan vores system fungerer med hensyn til forespørgsler. Praktisk talt sendte vi en forespørgsel ud til tilfældige kurser på udbydernes sider med en anmodning og mere information om kurset, præcis som en almindelig bruger ville gøre det. Herefter tikkede det ind med svar, og vi noterede jeres responstider samt kommunikations kanal. 

 

Vi vil skabe skabe den bedste brugeroplevelse

Vi er i konstant udvikling og bestræber os på at give den bedste oplevelse til vores brugere såvel som vores udbydere. Derfor har hensigten med denne øvelse været at forbedre oplevelsen for både besøgende på siden, men samtidig at gøre udbydere opmærksom på de måder, vores brugere benytter sig af platformen på og hvad de forventer af den.

Hos studentum.dk tror vi på, at de bedste uddannelsesudbydere/skoler rækker personligt ud til potentielle kursister og elever, der leder efter en uddannelse eller kursus.

 

 

Hvad forventer vores besøgende?

Vores brugerundersøgelser viser, at kursister værdsætter en hurtig responstid, og de fleste vil helst have et svar samme dag, som de har lavet forespørgslen. Folk sidder typisk og vil have information med det samme, så de kan tage en beslutning. (Brugere sender oftest flere forespørgsler ud til forskellige udbydere, så det gælder om at vende tilbage hurtigst muligt og med en venlig og imødekommende tone, så er der en stor chance for, at jeres kursus bliver valgt frem for en konkurrents.)

 

 

Resultaterne af brugerundersøgelsen:

HVORDAN VIL DE STUDERENDE HELST KONTAKTES

 

Hvor hurtigt

 

Top 10: Hvilke udbydere er mest opmærksomme på deres forespørgsler?

De følgende udbydere er i vores Top 10 udbydere i alfabetisk rækkefølge. Disse udbydere var gode til at række ud personligt til potentielle kursister/elever, enten via telefon eller mail.

 

 

 

Mystery Shopper øvelsen - Detaljerne:

  • 46 udbydere blev kontaktet.
  • Alle henvendelser blev sendt om morgenen eller tidligt på eftermiddagen.
  • Alle udbyderne modtog en anmodning om information på et af deres kursus samt et telefonnummer og e-mail, hvor de blev bedt om at tage kontakt for at få give mere information.
  • Auto-svar mails blev ikke regnet med i svarene. Efterfølgende opkald og e-mails blev noteret som et respons.
  • Alle udbydere, der har besvaret vores Mystery Shopper henvendelse inden for en time, bliver belønnet med et badge, der anerkender deres "Fremragende Studievejledning".

 

Vi takker jer alle for at tage positivt imod øvelsen og håber, at vores undersøgelse har givet indsigt. Vi værdsætter jer som kunder og bestræber os konstant på at forbedre vores service og tjenester.