Mystery Shopper 2024

Hos studentum.dk har vi startet 2024 med vores årlige Mystery Shopper øvelse. Formålet med denne årlige undersøgelse er at give jer, vores skoler/udbydere, en dybere indsigt i, hvordan vores system fungerer med hensyn til forespørgsler.

Vi har systematisk sendt forespørgsler ud til tilfældige kurser og uddannelser på skolernes sider og bedt om yderligere information på samme måde, som en almindelig bruger ville gøre. Efterfølgende har vi registreret jeres responstider og kommunikationskanaler. I undersøgelsen har vi vægtet responstiderne for e-mails og telefonopkald lige højt. Bemærk, at autosvar ikke er blevet inkluderet i vurderingen af responstiderne i undersøgelsen.

Vi bestræber os på at levere den bedst mulige brugeroplevelse

Vores primære mål er at levere den mest indbydende og tilpassede brugeroplevelse muligt. Hos studentum.dk tror vi på, at de mest værdifulde uddannelsesudbydere er dem, der investerer tid og engagement i at møde potentielle studerendes individuelle behov. Vi stræber efter at skabe forbindelser mellem aspirerende studerende og de uddannelsesinstitutioner, der bedst matcher deres drømme og mål.

Resultaterne fra vores brugerundersøgelse i år understreger, at kommende studerende prioriterer en hurtig respons. De foretrækker faktisk helst at modtage et svar inden for to dage efter at have henvendt sig til skolen. For at imødekomme brugernes forventninger om hurtig og personlig kommunikation er det essentielt at reagere effektivt på deres henvendelser, enten via e-mail eller telefon. Denne direkte og individuelle tilgang øger sandsynligheden for, at jeres uddannelsesmuligheder vælges over konkurrenternes.

Essensen af Mystery Shopper øvelsen

Under øvelsen testede vi vores system for at give jer, vores skoler, en dybere indsigt i dets funktionalitet. Vi udsendte en testforespørgsel til tilfældigt udvalgte uddannelser hos vores skoler gennem henvendelsesformularen på studentum.dk på samme måde, som en almindelig bruger ville gøre. Sidste step i øvelsen bestod i at vi registrerede jeres responstider samt kommunikationskanaler og analyserede svarene for at finde frem til Top 10.

Igen i år bliver skoler og uddannelsesudbydere, der kan svare inden for 24 timer, tildelt et særligt badge på deres profiler. Dette badge fungerer som et symbol på deres fremragende studievejledning og engagement i at hjælpe kommende elever og studerende med at finde deres drømmeuddannelse. Årets badge ser således ud:

MicrosoftTeams-image (76)

Derudover bliver skoler og uddannelsesudbydere, der har udmærket sig ved deres ekstraordinært hurtige responstid, belønnet med et særligt "Top 10" badge, som en anerkendelse af deres imponerende effektive responstid.

Badget for Top 10 ser i år således ud:

MicrosoftTeams-image (75)

Hvad forventer vores besøgende?

Som vi nævnte indledende i denne artikel, indikerer vores brugerundersøgelser, at potentielle elever og studerende værdsætter hurtig respons på deres henvendelse. Størstedelen af vores adspurgte besøgende foretrækker at modtage et svar inden for to dage efter at have sendt en forespørgsel til skolen. Et effektivt svar fra jer som skole er derfor essentielt, da de studerende søger øjeblikkelig information for at kunne træffe hurtige beslutninger.

For at forbedre chancerne for, at brugere vælger jeres uddannelse blandt andre tilbud, er det dermed vigtigt at reagere hurtigt og venligt på deres henvendelser. Ved at gøre dette øges sandsynligheden for, at de studerende vil vælge jeres uddannelse fremfor andre lignende uddannelser på markedet.

Resultaterne af vores brugerundersøgelse

Top 10 i 2024: Hvilke skoler er mest opmærksomme på deres henvendelser?

Nedenstående skoler og uddannelsesudbydere er udvalgt som vores Top 10 for 2024 og er præsenteret i alfabetisk rækkefølge. Disse skoler/uddannelsesudbydere skiller sig ud ved deres enestående evne til at engagere potentielle kursister/elever gennem effektiv kommunikation via telefon eller e-mail.

Mystery Shopper 2024: Detaljer om årets øvelse

• 30 skoler blev kontaktet
  • Alle henvendelser blev sendt om morgenen eller ved frokosttid for at give alle en lige chance for at kunne vende tilbage
  • Alle skoler modtog en anmodning om information på en af deres uddannelser samt et telefonnummer og en e-mail, hvor de blev bedt om at tage kontakt for at få give mere information
  • Auto-svar mails blev ikke regnet med i svarene. Efterfølgende opkald og e-mails blev noteret som et respons
  • Alle skoler, der har besvaret vores Mystery Shopper henvendelse inden for en time, bliver belønnet med et badge, der anerkender deres "Fremragende Studievejledning".

Tak for jeres positive respons på vores øvelse. Det betyder meget for os at vide, at vores undersøgelse har været nyttig for jer. Vi sætter stor pris på jeres støtte og feedback, og vi fortsætter med at arbejde på at forbedre vores service for at opfylde jeres behov og ønsker.