Der er mange fordele ved at bruge jeres nuværende studerende som ambassadører for jeres instititution. Læs med her, hvordan I bedst kommer i gang med et ambassadørprogram lige her.
Der er mange fordele ved at bruge jeres nuværende studerende som ambassadører for jeres instititution. Hjemmevante som de er, kan de nemlig være med til at skabe både relevant og autentisk content om jeres undervisningsmiljø og sociale fællesskab. De kan altså bidrage med et andet perspektiv, der rammer potentielle studerende i øjenhøjde, hvorfor deres bidrag - kan skabe rigtig godt engagement og god interesse.
Det kræver dog lidt forberedelse at lave den gode ambassadørkampagne. Her giver vi jer derfor vores fire bedste tips til, hvordan I bedst bruger jeres studerende som ambassadører for jeres institution.
Jeres kampagne bliver kun så succesfuld som jeres studerende formår at gøre den. Det handler altså om at udvælge de helt rigtige, så jeres kampagne kommer ud over rampen. Vi anbefaler jer derfor at gøre og tage højde for følgende parametre:
Studerende vil gerne være en del af kampagnen, hvis de kan se, at de får noget ud af det. Vi anbefaler derfor, at I investerer i noget eksternt hjælp, der kan sikre, at jeres studerende har de nødvendige kompetencer og redskaber til at fremstille engagerende content. Det kan f.eks. være eksperter indenfor storytelling eller fotografi. Ikke nok med, at det booster de studerendes færdigheder; det er også med til at gøre det at arbejde for jeres kampagne det mere attraktivt.
Vi anbefaler også, at I investerer i team building og andre sociale aktiviteter. Det er nemlig med til at ryste holdet sammen, og det er tilmed med til at give jeres ambassadører en bedre forståelse af dét, de skal promovere. Det styrker altså kampagnearbejdet, mens det også kan være noget, der kan få andre studerende til at melde sig.
For at få de bedste resultater, må I sørge for at give jeres studenterambassadører så meget frihed som muligt. Det er nemlig her, at de først bliver rigtig motiverede og kreative, hvilket kun smitter positivt af på deres produktioner.
Det kræver, at de studerende er helt med på jeres brand guidelines og kender til jeres vision, mission og værdier. Men når de gør det, så bør de have friheden til afgøre, hvordan dette kommunikeres.
I kølvandet på frihed kommer der dog et behov for feedback. Det, at I taler om deres præstation er med til, at de føler sig motiverede. Book gerne de studerende til face-to-face-møder i et passende interval, så I kan få en føling med dem.
Det er også i forlængelse af de her møder, at I har en chance for at tage jeres program for de studernede op til revision. På baggrund af deres tilkendegivelser er det nemlig nemt for jer at se på, hvad I skal have både mere eller mindre af.