3 tips: Sådan svarer I bedst interesserede studerende

Marketing

Der er benhård konkurrence om de fremtidige studerende. Få derfor de bedste tips til, hvordan I får dem til at vælge jeres institution lige her. 

Unge har i dag mange muligheder, og det handler derfor om, at I gør jer selv - som uddannelsesinstitution - så attraktive som overhovedet muligt. I må vise dem, at I netop er det rigtige sted for dem. Og hvordan gør I så bedst det? Det giver vi jer vores 3 bedste bud på her.

 

1. Svar først

Når unge vælger at bruge studentum.dk som platform for at finde deres fremtidige drømmeuddannelse, så er der overvejende sandsynlighed for, at de overvejer at kontakte flere uddannelsesinstitutioner i én og samme omgang. De vil gerne være sikker på at træffe det rette valg, og det er i høj grad jeres interaktion med dem, der gør forskellen.

Derfor giver det pote at svare dem, lige når I modtager deres info request. Ved at gøre jeres for at være den første institution til at svare giver I dem et indtryk af, at I er tilgængelige og står klar til at hjælpe dem. Samtidig kan en hurtig respons også gøre, at I får gang i en længere dialog inden de andre overhovedet når at svare. På den måde kan I gøre jeres for aktivt at forøge jeres optag på netop jeres uddannelse.

 

2. Gør det personligt

Gør gerne en dyd ud af at gøre interaktionen med potentielle studerende så personlig som muligt. At vælge uddannelse er et stort og vigtigt valg, og de unge har brug for, at de netop bliver set og hørt i den proces. Selvom standardsvar både er nemmere og hurtigere, så gavner det altså ikke jeres optagelsesprocent, da de har brug for at mærke mennesket i den anden ende.

Det er også vigtigt at holde sig for øje, at dem, der tager kontakt måske ikke er helt parate til at tilmelde sig på det tidspunkt. De har måske nogle spørgsmål, som de gerne vil have svar på for at sikre sig, at I er det rigtige valg for dem.

 

3. Følg op

I må ikke miste modet, hvis de unge - der har sendt en info request - ikke svarer, når I vender tilbage til dem. Tøv ikke med at ringe til dem eller send dem endnu en e-mail.

Det er med til at vise de potentielle studerende, at I er interesserede i dem og deres outreach alvorligt. Selv hvis de vælger ikke at studere hos jer, så har I stadig gjort en god figur.